Mer Monitor Nettsted
  FAQ FAQ  Søk i forumet   Kalender   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn
Forumets forside Forumets forside > Generelt > Anmeldelser

Anmeldere - observasjoner

Svar Svar Side  <12
Forfatter
melding
Tore Hansen Se rullemeny
NA-medlem
NA-medlem

Medlem siden: 18 Nov 2009
Land: N
Status: Utlogget
  Sitér Tore Hansen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Emne: Anmeldere - observasjoner
    Sendt: 18 Nov 2009 kl. 14:44

Jeg tror det er vesentlig at musikkanmelderne flokker seg sammen i en gjeng som stort sett har de samme heltene og samme smaksløkene. De vil gjerne ligge hakket "over" folkelig norsk musikk.

Den største ansamlingen av nikkere finner vi i Dagbladet.
Til toppen
Tore Hansen Se rullemeny
NA-medlem
NA-medlem

Medlem siden: 18 Nov 2009
Land: N
  Sitér Tore Hansen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 Nov 2009 kl. 18:51
Anmeldere får en drøss med plater og er like late som alle andre. Dessuten lever de i en annen verden enn vanlige folk, som IKKE har andre anmeldere å ta hensyn til. De verste finner vi i Dagbladet, konkursblekka som forøvrig skriver at det er det verste bunnsopet av norske artister som er med i neste MGP.
Til toppen
Knut Aafløy Se rullemeny
Admingruppe
Admingruppe

Medlem siden: 26 Mar 2009
Land: Norge
  Sitér Knut Aafløy Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 Apr 2010 kl. 15:47

Jeg er forresten enig med Frode at det er bedre å få en 2'er enn å ikke bli anmeldt i det hele tatt. Ok, så er det ikke noe gøy å få slakt, men vil man heller bli ignorert og glemt? Det er også noen som legger anmeldere for 'hat', fordi de har fått slakt flere ganger av en bestemt anmelder. Mener jeg har hørt nevnt både Turboneger, Kaizers Orchestra og Johnny Hide i så måte. Da kan man jo spørre seg hvorfor disse anmelderne får skive nr. 2 og 3 av et band anmelderen ikke har forutsetninger for å like (og jeg nevner i samme andedrag da Dagbladets Anders Grønneberg slaktet Rune Rudberg, og de kranglet på tv.)

Ednret av Knut Aafløy - 28 Apr 2010 kl. 15:48
Til toppen
Julie Willumsen Se rullemeny
NA-medlem
NA-medlem

Medlem siden: 06 Mai 2010
  Sitér Julie Willumsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 Mai 2010 kl. 14:21
Som  platedebutant i år ei dette ei problemstilling jeg føler har vært svært relevant for meg i forhold til både plateslippet og etablering av "meg selv" i bransjen;
Jeg tror ikke selve innholdet i anmeldelsene har så stor betydning for verken leser eller artist - det kan selvfølgelig svi litt med dårlige anmeldelser, men samtidig skape nysgjerrighet hos et potensielt publikum. Det jeg har opplevd som problematisk, er at mangelen på anmeldelser har den største konsekvensen. Mangler det anmeldelse i riksavisene er det svært få platebutikker som tar inn albumet ditt for salg, noe som selvsagt gjør salgsprosessen noe treigere. Som debutant har jeg følt dette mye sårere enn enkelte "dårlige" anmeldelser og får dessverre følelsen av at man er avhengig av kameraderi innad i systemene for å nå ut til massene..

Julie W
Til toppen
gluedy@gmail.com Se rullemeny
Nybegynner
Nybegynner

Medlem siden: 17 Jul 2010
  Sitér gluedy@gmail.com Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 Jul 2010 kl. 17:24
En enkelt sang kan være et speilbilde på verden akkurat nå. Det bildet kan være vridd og veldig ofte totalt uten substans. Musikk er livsviktig i alle samfunn. Klart vi skal ha noen som gir beskjed. Alle må få lov til å si hva de mener! Ofte tar de feil, for eksempel var terninkast 6 til Rybak litt mye, men i det lange løp vinner de gode artistene likevel. Hvis ikke VG skriver om de gjør noen andre det, eller en liten radiokanal spiller det, eller en facebook kampanje settes i gang. 

Til toppen
 Svar Svar Side  <12

Velg forum Forumtillatelser Se rullemeny

Denne siden ble generert på 0,047 sekunder.